۱- گزینش تصاویر مطلوب اولی نکته ای که در سئو تصاویر بایستی به آن دقت نماییم آموزش سئو مشهد  گزینش عکس های مطلوب میباشد. برای گزینش تصویر مطلوب به تعدادی نکته بایستی دقت فرمائید: الف- عکسی را گزینش نمائید که با مسئله نوشته‌علمی شما تماماً مرتبط باشد. ب- برای جابجایی خوب مضمون‌ از نمودارها، جداول و یا این که اینفوگرافیک های خوشگل به کارگیری نمایید.

 
ج- تا حد ممکن از عکس های اسکن به کارگیری نکنید. می‌توانید برای یافت کردن عکس های موردنظر خویش به سراغ وبسایت هایی بروید که تصاویر خویش را بدون‌پول در دست شما قرار میدهند. تارنما هایی مانند freeimages یا این که Freepik یا این که unsplash می‌توانند در این مورد به شما امداد نمایند.
 
 
 
     ۲- قرار دادن تیتر مطلوب برای تصاویر
به کار گیری از لغت ها کلیدی مقصود در تیتر عکس ها یکی قسمت های اصلی سئوی تصاویر میباشد. عملکرد فرمائید از کلمه ها کلیدی کوتاه که با عکس و متن شما مرتبط می باشند به کارگیری فرمایید و اساسی خیس اینکه آن ها را به انگلیسی تعریف فرمایید. گوگل حتی در بین عنوان ها عکس ها نیز درپی لغات کلیدی تارنما شما می شود. تیتر عکس به گوگل امداد می‌نماید تا ریلکس خیس قضیه تصاویر شما‌را بفهمد و آن را در حاصل خویش مجموعه بندی نماید.
 
 
 
     ۳- استعمال از تگ alt برای تصاویر
تگ alt یا این که متن جایگزین، عبارتی میباشد که در شکل بارگذاری نشدن تصویر به مکان آن برای مخاطب نمایش داده میشود.
 
این تگ از تیتر تصویر اساسی خیس میباشد و تصویر را برای گوگل قابل شناسایی می نماید. با استعمال از این متن، گوگل خوب متوجه رابطه تصویر با لغت ها کلیدی محتوای شما می‌گردد.
 
به علاوه این متن به اشخاص نابینایی که وارد تارنما می گردند می‌فهماند که تصاویر این شیت در چه موضوع‌ای میباشد. در به کار گیری از این متن به موارد ذیل اعتنا نمائید:
 
الف- به طبع در متن جایگزین از کلمه ها کلیدی مقصود استعمال نمایید البته در‌این عمل زیاده روی نکنید. به کار گیری از متن های تکراری و استعمال بیش تر از حد از لغت ها کلیدی هم میتواند اثر منفی در سئوی وب سایت شما داشته باشد.
 
ب- برای وبسایت های فارسی از متن جایگزین فارسی و برای وب سایت های انگلیسی از متن جایگزین انگلیسی استعمال نمایید.
 
ج-در صورتیکه تصویر مرتبط با محصولی با سبک و شماره سریالی خاص میباشد مطلقا آن را در متن جایگزین به عمل ببرید.
 
د- برای تصاویر تزیینی نیازی به به کارگیری از تگ‌ Alt وجود ندارد.
 
 
 
 
 
     ۴- تعیین فرمت مطلوب برای عکس
در هنگام خروجی به دست آوردن از تصویر، نرم‌افزار فتوشاپ بیش تر از ۱۰ فرمت متعدد در چنگ شما قرار میدهد. درصورتی که که میخواهید عکس های تان به نیکی seo شوند می بایست فرمتی مطلوب اینترنت گزینش نمائید. شایسته ترین فرمت‌هایی که اکنون در دسترس می باشند عبارتند از:
 
PNG: این فرمت تصاویری کیفیت بالا و وسعت زیر به شما میدهد و برای آموزش سئو در مشهد تصاویری مانند لوگو که میخواهید فارغ از دورنما در وب سایت به کارگیری فرمایید بسیار مطلوب میباشد.
 
JPEG: این فرمت چگونگی ذیل تری نسبت به فرمت PNG دارااست البته وسعت آن باصرفه‌خیس میباشد.
 
GIF: این فرمت برای تصاویر متحرک خرد در وب سایت‌ها به کارگیری می گردد که بسیار رایج گردیده ولی دقت داشته باشید در به کار گیری از آنان زیاده روی نکنید.
 
webP: این فرمت اکثر وقت ها در وب سایت های فرنگی به کار گیری می‌گردد و وسعت بسیار پایینی نسبت به سایر فرمت ها داراست البته در بعضا مرورگرها نگهبانی نمی‌شود.